"Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς" (Κατά Ιωάννη 8,32).

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

ΕΙΔΕ ΤΟΝ ΖΩΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟ – ΑΓΙΟΣ ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ


«Καθώς μετέβαινε ο Συμεών (ο μετέπειτα Άγιος Σιλουανός) στον Εσπερινό της Εκκλησίας του Προφήτου Ηλία, η οποία είναι κοντά στο μύλο, στα δεξιά της Ωραίας Πύλης, στον τόπο της εικόνας του Σωτήρος, είδε τον ζώντα Χριστό.

Ο Κύριος, με ακατάληπτο τρόπο παρουσιάσθηκε στον νεαρό δόκιμο, και όλη του η ύπαρξη και αυτό το σώμα του εγέμισαν από το πυρ της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος. Από εκείνο το πυρ, το οποίο ο Κύριος κατέβασε στη γη με την έλευσή Του (Λουκ. 12, 49).

Από το όραμα αυτό ο Συμεών περιήλθε σε εξάντληση, και ο Κύριος έγινε άφαντος από κοντά του.

Είναι αδύνατο να περιγράψωμε την κατάσταση, στην οποία βρισκόταν αυτός εκείνη την ώρα. Γνωρίζουμε από το στόμα και το γραπτό του μακαρίου Γέροντος ότι τον περιέλαμψε τότε το μέγα Θείος Φως. Ότι εξήλθε από τον κόσμο αυτός και ανέβηκε «εν πνεύματι» στον ουρανό, όπου άκουσε άρρητα ρήματα. Ότι εκείνη την στιγμή έλαβε νέα γέννηση (Ιωαν. 1, 13 και 3, 3).Το γαλήνιο βλέμμα του Χριστού, που συγχωρεί τα πάντα, που αγαπά απείρως τους πάντες, που είναι γεμάτος από ανεκλάλητη χαρά, είλκυσε τον όλο άνθρωπο. Και όταν ο Χριστός έγινε άφαντος, τότε η ψυχή του δόκιμου Συμεών αρπάχτηκε στη Θεωρία της Θεότητας, έξω από τα σχήματα του κόσμου τούτου.

Ο ίδιος ο Συμεών ομολογεί ότι με το όραμα αυτό «εγνώρισα, εν Πνεύματι Αγίω, ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Θεός και η Θεϊκή αυτή ηδονή γέννησε σε μένα τον πόθο να πάσχω για τον Χριστό. Από τότε η ψυχή μου έλκεται προς Αυτόν, και τίποτε άλλο πλέον δεν με ευφραίνει πάνω στη γη, αλλ΄ η μόνη μου αγαλλίαση είναι ο Θεός. Αυτός είναι η χαρά μου. Αυτός η δύναμή μου, Αυτός η σοφία μου, Αυτός ο πλούτος μου».

ΠΗΓΗ : ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ, Ο ΑΓΙΟΣ ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ, εκδ. ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΕΣΣΕΞ ΑΓΓΛΙΑΣ, 2002, σ. 30 κ.ε., ΣΟΛΩΝΟΣ ΝΙΝΙΚΑ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΡΩΣΙΚΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ, ΑΘΗΝΑ 1996, σ. 87 κ.ε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου