"Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς" (Κατά Ιωάννη 8,32).

Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

«ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΩ ΒΛΕΠΩ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΩ» - ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΩΝ π. ΙΑΚΩΒΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ

Το κελλάκι του μακαριστού Γέροντα π. Ιάκωβου Τσαλίκη.
«Όταν προσκομίζω», έλεγε ο Γέροντας, «βλέπω τις ψυχές που περνούν από μπροστά μου και με παρακαλούν να τις μνημονεύσω» και να θέλω να τις ξεχάσω δεν μπορώ.

Έλεγε επίσης ο Γέροντας : «Όταν ο Ιερεύς βγάζει μερίδες και μνημονεύει τα ονόματα των πιστών στην Ιερά Πρόθεση κατεβαίνει Άγγελος Κυρίου και παίρνει τη μνημόνευση αυτή και την πηγαίνει και την εναποθέτει στο Θρόνο του Δεσπότη Χριστού ως προσευχή γι΄ αυτούς που μνημονεύθηκαν». Σκεφθείτε λοιπόν τί αξία έχει να σας μνημονεύουν στην Αγία Πρόθεση».

«Κάποια φορά», έλεγε ο Γέροντας, «είχα ξεχάσει να μνημονεύσω τους κεκοιμημένους τη μητέρα μου, που ήταν αγία γυναίκα. Όταν τελείωσε η Θεία Λειτουργία και πήγα στο κελλάκι μου, εκεί που καθόμουν ήλθε η ψυχή, το πνεύμα της μητέρας μου και μου είπε με παράπονο :
-         Πάτερ Ιάκωβε δε με μνημόνευσες σήμερα.
-         Πώς μητέρα δε σας μνημόνευσα. Κάθε μέρα σας μνημονεύω και μάλιστα την καλύτερη μερίδα σας βγάζω, της είπα.
-         Όχι, παιδί μου, σήμερα με ξέχασες και η ψυχή μου δεν αναπαύεται τόσο όσο τις άλλες ημέρες που με μνημόνευες, μου απάντησε. Σκεφθείτε τι μεγάλο κέρδος και ωφέλεια δέχεται η ψυχή όταν τη μνημονεύει ο Ιερεύς».

ΠΗΓΗ : ΕΝΑΣ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ, Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ π. ΙΑΚΩΒΟΣ, εκδ. ΙΕΡΑ ΜΟΝΗΣ ΟΣΙΟΥ ΔΑΒΙΔ ΓΕΡΟΝΤΟΣ, ΡΟΒΙΕΣ ΕΥΒΟΙΑΣ 1993, σ. 84 κ.ε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου