"Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς" (Κατά Ιωάννη 8,32).

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

«ΠΑΦΝΟΥΤΙΕ ΕΓΩ ΕΓΓΥΩΜΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ» - ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΣΤΑΡΕΤΣ ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ


«Έμπαινα, όπως το διηγείτο ο ίδιος, στο ιερό της «Μεγάλης Εκκλησίας». Μπροστά στην Αγία Τράπεζα στεκόταν ένας Αρχιερεύς, ντυμένος όλη του την αρχιερατική στολή. Μου ήταν άγνωστος. Δεξιά του ήταν κάποια γυναίκα ντυμένη βασιλική στολή. Πάνω στην Αγία Τράπεζα ακτινοβολούσε με δυνατή λάμψη το άγιο Ευαγγέλιο.

Ο άγιος Αρχιερεύς με κοίταξε και μου είπε : - Πάρε το Ευαγγέλιο και λειτούργησε. Εγώ έκθαμβος στο φως που ξεχυνόταν από το ιερό Ευαγγέλιο, αποκρίθηκα : - Άγιε Δέσποτα, διστάζω και να πλησιάσω ακόμη στην Αγία Τράπεζα. Πώς να τολμήσω να εγγίσω το Ευαγγέλιο ;

Τότε, επενέβη η παρισταμένη Βασίλισσα και με γλυκυτάτη φωνή μου λέει : - Παφνούτιε (ο μετέπειτα στάρετς Παρθένιος), να το πάρεις, κι΄ εγώ εγγυώμαι για σένα. – Εάν εσύ Δέσποινα εγγυάσαι, (αντελήφθηκα πώς ήταν η αγία Παρθένος), είμαι έτοιμος για όλα. Ας γίνει το θέλημά σου, είπα.

Λέγοντας αυτά πλησίασα προς την Αγία Τράπεζα και ο άγιος Αρχιερεύς μου έδωσε το Ευαγγέλιο. Μόλις το έπιασα ξύπνησα. Τη στιγμή αυτή με φώναζαν. Ο εκκλησιάρχης με πληροφόρησε πώς ο Σεβασμιώτατος Ευγένιος παρήγγειλε να ετοιμασθώ για να λειτουργήσω στη «Μεγάλη Εκκλησία». Θα λειτουργούσε και ο ίδιος και – κάτι που καθόλου δεν περίμενα – θα με χειροτονούσε Πρεσβύτερο, παρ΄ όλο που δεν ήμουνα προετοιμασμένος για ένα τέτοιο γεγονός» !

ΠΗΓΗ : ΣΟΛΩΝΟΣ ΝΙΝΙΚΑ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΡΩΣΙΚΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ, ΑΘΗΝΑ 1996, σ. 95 κ.ε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου