"Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς" (Κατά Ιωάννη 8,32).

Παρασκευή, 6 Μαΐου 2016

"Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΓΡΥΠΝΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΟΠΙΑΖΕΙ ΑΔΙΚΑ - ΑΒΒΑΣ ΔΑΝΙΗΛ


Είπε ο Αββάς Δανιήλ, ότι του διηγήθηκε ο Αββάς Αρσένιος το εξής : ενώ κάθονταν κάποιος Γέροντας στο κελλί του, άκουσε μια φωνή που του είπε : έλα να σου δείξω τα έργα των ανθρώπων. Τον πήρε και τον πήγε σε έναν τόπο, όπου του έδειξε έναν Αιθίοπα να κόβει ξύλα, και να έχει φτιάξει ένα μεγάλο φορτίο. προσπαθούσε να το σηκώσει αλλά δεν μπορούσε. και αντί να το ελαφρώσει, πάλι έκοβε ξύλα και τα φόρτωνε στο φορτίο. αυτό το έκαμε για πολύ ώρα. Κατόπιν, του έδειξε έναν άνθρωπο να στέκεται πάνω από έναν λάκκο και να αντλεί νερό από αυτόν, και να το ρίχνει σε μια καταστραμμένη δεξαμενή, ούτως ώστε το νερό να καταλήγει στον αρχικό λάκκο απ΄ όπου το αντλούσε. Και του λέγει πάλι. έλα να σου δείξω κι άλλο. και βλέπει ένα ιερό, και δύο ιππείς, που κρατούσαν από ένα ξύλο πλάγια, ο ένας απέναντι του άλλου. ήθελαν να εισέλθουν από την πύλη στο ιερό, αλλά δεν μπορούσαν διότι κρατούσαν το ξύλο πλάγια. και δεν ταπείνωσε κανένας από τους δύο τον εαυτό του, να τοποθετήσει το ξύλο ευθεία, για να μπορεί να εισέλθει στο ναό. και γι΄ αυτό έμειναν έξω από το ιερό. Αυτοί είναι είπε που βαστάζουν τη ζυγαριά της δικαιοσύνης με υπερηφάνεια και δεν ταπεινώνονται για να διορθώσουν τον εαυτό τους, και να πορευθούν την ταπεινή οδό του Χριστού. γι΄ αυτό και μένουν έξω από τη Βασιλεία του Θεού. Αυτός που έκοβε τα ξύλα είναι ο άνθρωπος που έχει πολλές αμαρτίες, και αντί να μετανοήσει, προσθέτει και νέες αμαρτίες στο βαρύ φορτίο των αμαρτιών του. Και αυτός που αντλούσε το νερό, είναι ο άνθρωπος που κάνει μεν καλά έργα, αλλά είναι ανάμεικτα με πονηρά, και έτσι χάνει τα καλά του έργα. Πρέπει λοιπόν ο άνθρωπος να επαγρυπνεί πάντοτε για τα έργα του, για να μην κοπιάζει άδικα.

ΠΗΓΗ : ΤΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ ΗΤΟΙ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΑΓΙΩΝ ΓΕΡΟΝΤΩΝ, Εισ. ΜΟΝΑΧΟΥ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑΤΗ, Πρόλογος, Κείμενο, Γλωσσάριο, Σχόλια, Ευρετήριο Θεμάτων Π.Β. Πάσχου, εκδ. "ΑΣΤΗΡ", ΑΘΗΝΑΙ 1970, σ. 9.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου