Νηστεύουμε την Νηστεία
που και αυτός ο Κύριος νήστευσε, η οποία ονομάζεται Αγία και Μεγάλη
Τεσσαρακοστή, για την κάθαρση και την συγχώρεση αλλά και ως απαρχή και δεκάτωση
(η προσφορά του ενός δεκάτου του χρόνου μας στον Χριστό) κατ΄ έτος της ζωής
μας................ Ο ίδιος ο Σωτήρας μας σαράντα ημέρες και νύκτες νήστευσε,
όχι επειδή το είχε ανάγκη, ο μόνος αναμάρτητος. Αλλά για μας νήστευσε, για να
μας δώσει το παράδειγμα της Νηστείας, και να αναιρέσει τη παράβαση του Αδάμ, ο
οποίος εξαιτίας της έλλειψης εγκράτειας και της γαστριμαργίας του έπεσε, και να
την ανορθώσει με την Νηστεία. Γι΄ αυτό είναι περιπόθητη από τους Αγίους η
Νηστεία, για να καταλύσουν την πρώτη κατάρα που επήλθε από την έλλειψη
εγκράτειας. Και οι Προφήτες ήταν αγωνιστές της Νηστείας, και μάλιστα ο Μωυσής,
ο Ηλίας, ο Δανιήλ και πολλοί άλλοι. Γι΄ αυτόν λοιπόν τον σκοπό δόθηκε σε μας η
Νηστεία, προκειμένου να καταλύσουμε και να αναιρέσουμε τις επιθυμίες της
κοιλιάς, ως τύπος της σωτηρίου Νηστείας, για την κάθαρσή μας................ Η
Νηστεία είναι νέκρωση του σώματος, αφού όταν το σώμα καλοπερνά, η ψυχή
χαυνώνεται και ο άνθρωπος νεκρώνεται. Η Νηστεία είναι αποβολή των
παθών................. Η Νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι η Νηστεία του
Χριστού. Ονομάζεται και αποδεκάτωση διότι χρωστούμε να αφιερώσουμε όλη τη ζωή
μας στον Θεό............ Η εγκράτεια τη περίοδο της Νηστείας μας φέρει στο νου
τον Θεό και την ανάγκη να φροντίσουμε να καθαριστούμε από τις αμαρτίες
μας..................
ΠΗΓΗ : ΣΥΜΕΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΤΑ ΑΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΕΞ ΜΕΡΗ
ΔΙΑΙΡΕΘΕΝΤΑ, ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ 1862, σσ. 300 κ.ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου