"Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς" (Κατά Ιωάννη 8,32).

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2018

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΤΗΣ ΕΥΛΑΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΠΑΠΠΟΥΔΩΝ ΜΑΣ Α΄


…«Σε παρακαλώ, τώρα που θα πας στην κυρά Γιώργαινα, πρόσεξε μη σου δώσει τίποτα και το φάγεις, γιατί πας στην Αγρυπνία και πρέπει να είσαι νηστικός, παιδάκι μου, για να καταλάβεις τα άγια Γράμματα του αγίου Σπυρίδωνα».
…………………………………………………………
-«Δώς μου, καλέ κυρά Γιώργαινα, το ταγαράκι σου να το πάω εγώ, γιατί είσαι γριά κι’ ο δρόμος πολύς, να μην κουραστείς.
-«Όχι, Χρήστο μου, εγώ θα το πάω για να κουραστώ, νάχω μισθό απ’ τον Θεό. Δεν ακούς που λέει ο Χριστός, «ελάτε σεις οι κουρασμένοι να σας αναπαύσω»; Ποια ανάπαυση θα μας δώσει ; Τον Παράδεισο !...».
Εφύγαμε από το σπίτι.
«-Γύρισε τώρα, παιδί μου, και κοίταξε απ’ εκεί που βγαίνει ο ήλιος και ειπέ με το νου σου : «Χριστέ μου, οδήγησέ με, Παναγία μου, σκέπασέ με κι’ άγιέ μου Σπυρίδωνα μαζί με τον άγγελό μου, που θάρθει να πάρει τη ψυχή μου, φυλάξτε με να γίνω καλό παιδί».
-Καλά, κυρά Γιώργαινα.»
…………………………………………………………….
Εις τον δρόμο με ερώταγε :
«-Λές, παιδί μου, το «Κύριε ελέησον»; Πρόσεχε, μη φύγει από τον νουν σου το «Κύριε ελέησον».
…………………………………………………………….
Ήλθε η ώρα οκτώ, οκτώ και μισή, και ήρχισεν η Αγρυπνία.
………………………………………………………………
Οι περισσότεροι από το εκκλησίασμα, συχνότατα ενήστευον οκτώ ημέρες το κρέας, έξ ημέρες το ψάρι, τρεις ημέρες το λάδι και εξομολόγησιν είχον καθαρωτάτην, και όταν εκοινώνουν τους έβλεπες ωσάν αγγέλους κατά την μορφήν».

Αυτοί ήσαν οι κάτοικοι του………., οι οποίοι, όταν εκτύπαγε η καμπάνα εις τας πέντε, πέντε και ένα λεπτό ήσαν γεμάτες οι εκκλησίες από αγίους ανθρώπους. Όταν εδιάβαζαν το εξάψαλμο τα μάτια των έτρεχαν ποταμηδόν…………….».

ΠΗΓΗ : +ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΑΓΙΑΝΝΑΝΙΤΟΥ, ΓΕΡΟΝΤΙΚΑΙ ΕΝΘΥΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ, ΤΟΜ. Α΄, Β΄ ΕΚΔ., ΙΕΡΑ ΚΟΙΝΟΒΙΑΚΗ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΟΔΗΓΗΤΡΙΑΣ, ΜΩΛΟΣ ΛΟΚΡΙΔΟΣ, 2011, σσ. 24-30, 40-41.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου