Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΚΑΤΩΣΙΣ - ΣΥΜΕΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Νηστεύουμε την Νηστεία που και αυτός ο Κύριος νήστευσε, η οποία ονομάζεται Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, για την κάθαρση και την συγχώρεση αλλά και ως απαρχή και δεκάτωση (η προσφορά του ενός δεκάτου του χρόνου μας στον Χριστό) κατ΄ έτος της ζωής μας................ Ο ίδιος ο Σωτήρας μας σαράντα ημέρες και νύκτες νήστευσε, όχι επειδή το είχε ανάγκη, ο μόνος αναμάρτητος. Αλλά για μας νήστευσε, για να μας δώσει το παράδειγμα της Νηστείας, και να αναιρέσει τη παράβαση του Αδάμ, ο οποίος εξαιτίας της έλλειψης εγκράτειας και της γαστριμαργίας του έπεσε, και να την ανορθώσει με την Νηστεία. Γι΄ αυτό είναι περιπόθητη από τους Αγίους η Νηστεία, για να καταλύσουν την πρώτη κατάρα που επήλθε από την έλλειψη εγκράτειας. Και οι Προφήτες ήταν αγωνιστές της Νηστείας, και μάλιστα ο Μωυσής, ο Ηλίας, ο Δανιήλ και πολλοί άλλοι. Γι΄ αυτόν λοιπόν τον σκοπό δόθηκε σε μας η Νηστεία, προκειμένου να καταλύσουμε και να αναιρέσουμε τις επιθυμίες της κοιλιάς, ως τύπος της σωτηρίου Νηστείας, για την κάθαρσή μας................ Η Νηστεία είναι νέκρωση του σώματος, αφού όταν το σώμα καλοπερνά, η ψυχή χαυνώνεται και ο άνθρωπος νεκρώνεται. Η Νηστεία είναι αποβολή των παθών................. Η Νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι η Νηστεία του Χριστού. Ονομάζεται και αποδεκάτωση διότι χρωστούμε να αφιερώσουμε όλη τη ζωή μας στον Θεό............ Η εγκράτεια τη περίοδο της Νηστείας μας φέρει στο νου τον Θεό και την ανάγκη να φροντίσουμε να καθαριστούμε από τις αμαρτίες μας..................

ΠΗΓΗ : ΣΥΜΕΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΤΑ ΑΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΕΞ ΜΕΡΗ ΔΙΑΙΡΕΘΕΝΤΑ, ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ 1862, σσ. 300 κ.ε. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου